Dan för dopparedan

2008-12-23 12:08:08
Min Dag

23 december
Helt ofattbart. Känns inte som att julaftonen är imorgon. Känns som om det fortfarande är höst, eller början av december ? Känns som om allt är så fejkat just nu. Men man vet, innerst inne att det är julafton imorgon. Och jag har lite kvar att göra...

Idag har jag ätit frukost, gjort mig iordning, dammsugt, läst lite i mina tidningar som jag införskaffade igår.

Idag ska jag åka in till Göteborg för att köpa en julklapp till en vän, baka pepparkakor, klä min tall och kanske ta det lite lungt. Självklart sova lite med.

Ska upp klockan 7 imorgon, ungefär. Ska äta julgröt här, med farmor, farfar, farbror och hans sambo. De ska komma hit, vi har ett nästan rullande schema om vem som ska ha hand om julgröten varje julaftonsmorgon. Mysigt, tycker jag. I år var jag nästan rädd att denna tradition skulle slopas, kommer inte ihåg varför men det var något som någon i släkten sa. Men självklart var det ju inte så, utan vi ska göra som vanligt.
  Kl. 9.15 ska jag vara i kyrkan. Mysigt det med.

  Nej, nu måste jag gå till bussen som ska ta mig till Göteborg. Ha en fin dag, allihop.
Och God Jul ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0