Bröstcancerfonden

2008-11-03 23:51:02
Tankar Och Funderingar
Godkväll bloggen.
Nu känner jag mig lite stolt nu igen.
För att ha gjort en insats för att stödja bröstcancerfonden.
Jag gick in på CG innan mitt träningspass för att köpa en sax, så såg jag filmen jag vill se för ynka 99 SEK, jag menar, kanppt någonting för en film!
Dessutom går 3 SEK till bröstcancerfonden.



Det här med andra insamlingar och fonder. Om varenda en i Sverige gav 1 ynka krona till en fond, så skulle den få minst 9 miljoner SEK. Det är nästan sjukt vad mycket pengar. Tänk vad så många kan göra med så lite. Dessutom är bröstcancer, prostatacancer och hjärt-och lungsjukdomar så allvarliga och viktigt att vi kan få botemedel mot, så att vi i framtiden bara kan tänka tillbaka när det varje halvtimma dog en person p.g.a. cancer eller hjärt-och lungsjukdom. Jag vill i vart fall kunna göra det.
På Åhléns där jag köpte mitt rosabandet-band, sa expiditen:
"Det är bra att du köper ett sådant, så att du och jag slipper att få bröstcancer när vi blir runt 40, för det är oftast i den åldern man får bröstcancer."
Tycker det var oerhört klokt sagt utav henne.

 Min morfar dog själv i en hjärtsjukdom, så jag borde snart åka in och testa mig, för ibland känner jag att mitt hjärta slår konstigt. Även om jag inte har ansträngt mig. Jag känner även några som har eller har haft bröstcancer. Jag vet även några som kommer att få det, p.g.a. ärftlighet.
Dessa personer vill jag ska få leva klart sina liv, och inte ge upp. Jag ger de mitt stöd
Gör du?

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0