Läsa Böcker

2008-11-13 19:24:13
Böcker

Jag vet inte var det är ifrån, eller om jag har skrivit om det tidigare, men saker tål att upprepas.
Jag har börjat läsa böcker igen. Så mysigt när det regnar utomhus. Inte för att jag har sådär mycket tid över till att läsa böcker, men det är skönt innan man ska gå och lägga sig, avsluta dagen med ett kapitel eller två.
Brukar sitta i min fotölj i hörnet, med en liten bordslampa som ljus, och i resten av rummet lyser värmeljus i små värmeljushållare, och ljuslyktor. Mycket mysigt.

Just nu läser jag
Pojken som inte fanns skriven av Dave Pelzer.
En fortsättning på Pojken som kallades Det. Den är verklighetsbaserad och handlar om Dave som blir misshandlad av sin mamma, och då menar jag verkligen misshandlad! Eller i denna andra boken, handlar det mer om hur han får flytta mellan olika fosterhem. Läs den, verkligen!

Sedan har jag införskaffat en annan bok, som är skriven av min så kallade favoritförfattrare Denise Rudberg, som heter Väninnan. Tänkte se om ja kan hitta alla böcker hon skrivit. Tycker hon skrivet jättebra, man vill verkligen inte sluta. Men jag har inte börjat på den än, då jag läser Daves bok först. Men den ligger och väntar på mig.

Något Boktips ? :)

Kommentarer
Postat av: JannikeOvring^

De böckerna sägs vara vääldigt bra (: Vi läste såna böcker förra året när vi läste ngn kurs i skolan. (minns inte vilken men).



Jag ska i alla fall läsa dom böckerna (: hehe :D Du borde läsa Vingklippt ängel. Den är också mkt bra och verklighetsbaserad. Grymt bra bok. En sån som man verkligen fastnar för (a.

2008-11-23 @ 13:28:21
URL: http://jannikeovring.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0