Måndagsmorgonen efter höstlovet

2008-11-03 23:38:53
Min Dag
Min måndagsmorgon, började med att jag vaknade runt 6.40, för jag skulle ta en dusch.
Bussen skulle gå 08.25, och det tar ungefär 5 minuter för mig att ta mig till bussen, så jag räknade med att gå hemifrån runt kvart över, bara för att vara på den säkra sidan.

Dum som jag var, tittade jag på en klocka som gick några minuter efter. När jag tittade på den klockan, och såg att den var runt tio över tänkte jag att jag hade lite tid till att plocka ner småsaker i väskan.
När jag efter bara någon minut tittade på en klocka som gick lite mer precis, såg jag att den redan var tjugo över !
Sprang runt i huset och slängde ner det sista. Tvekade på om jag skulle packa ner kläder för att kunna gympa senare, men jag struntade i det då jag inte kunde hitta mina gympaskor.

Sprang ut i huset, ner mot bussen. När jag kommit typ halvvägs ser jag hur bussen åker ifrån mig. Jag bara tittar efter den. Ändå fortsätter jag att gå, när jag tänker att jag kan ta bussen från Tunge Skolan som går därfifrån halv. Hade ju aldrig hunnit det, kommer jag på och vänder.
Dessutom frös jag som bara den, smarta jag hade tagit de tunnaste strumpbyxorna jag hade.

Går in i huset igen, och tar på mig ett par tjockare strumpbyxor över de tunna, och letar efter gympaskorna för jag beslöt mig för att träna ändå.

Går den mycket långa vägen till motet, för att ta Röd Express, istället. Det tog mig runt 40 min att komma dit.
Visste att jag skulle komma försent, så jag sms:ade nästan alla i klassen jag hade numret till, och be de att säga till lärarn att jag kom försent.
Dessutom var expressbussen försenad med minst fem minuter !

Fick springa från Kungälvsmotet till skolan. Någon, vet inte vem, hade sagt till lärarn. Det hade varit kul om hela klassen hade sagt det på en gång. Bara en tanke jag fick. För det vet jag att de inte gjorde. Eller?

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0