Öppet hus

2008-11-15 15:03:51
Min Dag

Skolan hade öppet hus idag, från 10-14. Jag behövde bara var där från 12-14. Min mami kom och väckte mig runt 9, och frågade vilken kjol/klänning det var som jag skulle ha idag, för att se att den var torr, för den blev tvättad igår i en tvättmaskin. Haha.
I vart fall, jag somnade om lite halvt, och runt 10 kom hon in igen och sa att gröten var färdig. Jag bara, okej okej. Somnade om, och runt 11 igen kom hon in och sa att klockan var just elva.
Jag hoppa upp ur sängen (bokstavligt talat!) och började göra mig iordning. Jag hade tänkt att vi skulle åka runt halv tolv, för det var något program so vi skulle behöva till datorn om man tog med sig sin egna.
Men min mami sa att hon skulle åka och slänga skräp först, och kom inte iväg förrän 11.17. Och det tar ju kanske fem minuter att åka dit, runt tio minuter att slänga skräpet, och fem minuter hem igen. Så när hon kom tillbaka, var vi tvungna att åka direkt. Fast jag var inte riktigt klar, utan slängde ner datorn i väskan och gjorde iordning mig det sista. Men hade mami inte åkt till Kode, hade vi ju hunnit i tid, det tror jag det.
Var framme runt 12 i vart fall, och då hade min grupp redan börjat genomgången av labben. Jag hade inte ens behövt ha med mig datorn, men jag plockade upp den i vart fall, så den slapp stå i väskan på golvet.

Jag och en kille i klassen blev klara ganska fort, eller det blev väl alla så att säga.
Sedan gick jag runt med en flicka i klassen, för att leta efter maten som de hade lovat (korv med bröd och en festis). Fast jag tog bara en festis.
Våra lärare sa att vi kunde gå hem, för det lärde inte komma några fler och besöka oss. Dessutom hade de valt en sal högst upp längst bort. Och inga stora skyltar, inte konstigt att det inte kom många.

Gick bort till några kompisar, vid barn&fritid, för jag ville inte gå bort till min mami och hjälpa henne handla. Det är så tråkigt.

Men de skulle åka, så då gick jag bort till mami.

Hamnade här hemma, med en nyinköpt mjölklchoklad.
Ska väl se på en film nu tänkte jag, för det blåser utomhus så jag vill inte gå ut. Sedan ikväll hoppas jag att någon vill umgås.

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0