Killar och smink (förlåt, grooming)

2008-10-15 19:04:32
Tankar Och Funderingar
Hejsan, hejsan.

Har ni märkt att det har kommit mer och mer smink för killar ?
Fast det heter ju inte smink, eller make-up då, det heter grooming.
Om detta tänkte jag skriva några rader om idag.

Jag tycker det är kul, att fler och fler killar börjar använda det, så att det inte bara är tjejer. Att det inte bara anses vara så feminimt längre. Eller det gör det väl fortfarande, av många, men inte av mig.
Jag menar, det här med vad som är tjejigt resp. killigt, börjar brytas. En del utav jämnställdhetsprocessen.
Tänk de killar, som vill använda conceler, för att täcka över sina blemmor och kvisslor, men inte "får", det är inte rättvisst. Det är inte så det ska vara.

Fast det hålls ju lite undangömt i affärerna, liksom. Jag har inte sett det in real life, så att säga, utan bara läst om det i tidningar (deras åsikter påverkar inte min åsikt..).
Men jag ska fortsätta att hålla utkik.


Sedan kanske jag ska säga, att smink (förlåt, grooming) för killar inte ska vara högsta prioritet på en lista över hur man ska göra landet mer jämnställt, för alla, finns ju viktigare. Men som jag skrev tidigiare, det är helt klart kul!

Puss och kram.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Svar: testa gå in på starsidan till min blogg. Jag gissar att du kom från bloggkoll och då funkar det nog inte..

2008-10-15 @ 19:19:10
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Svar: Då tycker jag att du har en dum pop-up blockerare...

2008-10-15 @ 19:24:23
URL: http://maols.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0