10 december 09

2009-12-10 17:42:11
Min Dag

Usch, idag har jag mått illa, vilket jag främst tror beror på att jag inte har fått sova ut.
Sov ungefär 5-4 timmar i natt, och om jag inte får sova minst åtta timmar blir jag grinig hela dagen och minsta lilla motgång (som att jag t ex svarar fel på en fråga som läraren ställt) kan få mig att böla som en babian.
Var nära på att börja gråta flera gånger idag, främst under kemin då jag var tvungen att sitta och vara koncentrerad, lyssna och ta in det läraren pratade om. För jag ville sova, men varken fick eller kunde -> en liten motgång.
Att jag inte fått sova ordentligt inatt kan jag skylla på min pojkvän. För jag hade tänkt att vi kunde försöka komma i säng någon gång runt 22-22.30 (måste gå och lägga oss samtidigt, annars vaknar den ena av att den andra brötar runt i rummet), men mina planer gick i kras av att:
  1. Min pojkvän kom på att han var sugen på juice kl. 21.35 (Maxi stänger 22.), så han cyklade ner så fort han kunde vid den tiden.
  2. Han kom hem någon gång runt 22.00 och kom då på att han måste duscha.
  3. När han var klar i duschen kom han på att han var hungrig och ville ha lite kvällsfika (frågade om jag också ville ha men var för trött för att äta något, dock gick lite juice ner).
  4. Samtidigt som han åt ville han se på tv.
  5. Han hittade ett intressant debattprogram (Ekdal på tv4) som slutade 23.55 (medger att jag också tyckte det var rätt intressant, men jag hade kunnat skippa det för att få sova).
Det tar ju också ett tag att somna, så jag kanske somnade någon gång runt 00.30, sedan ska man upp om sex timmar igen.
Dessutom så har jag ju lätt för att vakna också, så om min pojkvän slänger en arm på mig eller börjar dra i täcket så vaknar jag, vilket resulterar i att jag inte fick så mycket sömn den här natten.

Därför åkte jag hem efter kemilektionen, för jag kände att jag behövde sova och började må illa.
Missade skridskoåkningen den här gången också, men det gör mig inte så mycket eftersom idrott ändå inte är ett ämne som jag priotiterar särskilt högt.
Somnade så fort jag kom hem och sov i tre timmar. Riktigt skönt!
Ska (försöka) hamna i säng i tid idag...



Ibland bara önskar man att man var katt...





Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0