12 december 2009

2009-12-12 21:05:44
Min Dag
Godkväll

Både igår och idag har jag känt mig fullbokad från att jag steg upp på morgonen fram till sängdags. Kommer nog känna något liknanade imorgon med gissar jag på..

Igår fick jag gå upp en timma tidigare för att det var obligatoriskt att gå på luciafirandet (dock var det ju vissa som glömde detta). Dessutom hade jag dum som jag var tittat på nobelfesten (från att de ätit sin dessert ungefär till slutet) kvällen innan vilket betydde att jag fick sova mindre än vad jag skulle och det resulterade i att jag var lite halvgrinig på fredagen.
Efter luciafirandet flöt dagen på efter det vanliga schemat, förutom ett undantag på studiepasset då jag och några till hade ett möte med "manusgruppen". Vi ska försöka sätta ihop ett manus till vår pjäs om Galileo Galilei, eller vi ska i vart fall komma fram med idéer. Mötet pågick i en timma ungefär, och efter den fick jag inte så mycket gjort. Sprang väl mest runt och kollade vad de andra gjorde...

Efter skolan hade jag lite mer än en timma på mig (bussresa ej inräknad) innan vi skulle gå ner till farmor för att fira hennes födelsedag. Jag var så trött så jag somnade och sov i ungefär 20 minuter (välbehövligt!).
Hos farmor och farfar var det trevligt och vi fick världens gräddtårta till dessert; Schwarzwaldtårta. En av mina favorittårtor för övrigt, och därför tar jag alltid för mycket så att jag mår dåligt efteråt, haha.
Sedan blev det nästan hem och sova...

Idag fick jag gå upp klockan åtta!
Skulle åka hemifrån med mami klockan nio in till Kungälv, möta min pojkvän för att få mitt fritidskort och ett brev som skulle postas och sedan ströva runt i Kungälv tillsammans med min syster innan det var dags att åka in till Göteborg med min mormor, morbror och hans fru.
Vi åkte till Johanneskyrkan för att gå på Julkonserten som hålls för Stadsmissionens gåvogivare (varje givare får fyra biljetter).
Bland annat spelade Triple & Touch. Tyckte det var riktigt stämningsfullt och fint; dock blev jag trött efter att ha suttit stilla så jag trodde att jag skulle somna, men det vände snart igen av någon anledning.
Sedan tog vi färden till Liseberg (vi var sammanlagt tolv personer) och gick runt på deras julmarknad i ungefär två timmar. Köpte knäckäpple det här året också, men jag lär mig aldrig att man tröttnar på det efter att man ätit upp halva äpplet. :P
Mormor skulle gå och provsmaka på allt, så i år fick jag smaka på bland annat björksaft och smaksatt kåda.

När jag till sist kom hem väntade en överraskning på mig från min pojkvän.. Skriver (och kanske lägger upp en bild på det) om det senare.



















Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0