4 december 2009

2009-12-04 17:16:07
Min Dag
Hallå

Tretton dagar kvar till julavslutning, så skönt!
Skulle vilja att tiden dit gick fort och att det sedan började stanna av till att bli en långsam och icke-stressig jul(lov).

Idag har varit en ganska lugn dag i skolan. Eller morgonen var lite stressig. Vi hade lite kvar att skriva på en av ekolabbarna, vilket vi (läs: min lappkompis) försökte fixa på morgonen, så han var i skolan klockan åtta i morse. Har honom att tacka för att den sista labbrapporten blev klar!
Senare fick vi höra att vi egentligen inte hade behövt stressa ihjäl, efterom de grupper som inte blev klara igår hade genom gnäll fått idag på sig också. Men inget att göra åt och skönt att äntligen få bli av med de!

På studiepasset åkte jag och den andra Elin i klassen till City Gross med vår engelska-/svenskalärare för att inhandla lite julpynt till da Vincis lilla hörna.
Bara för att vi i år flyttat in i "den stora skolan" kunde vi inte längre ha en riktig gran, utan vi fick köpa en plastgran på grund av allergiker.
Sedan gick halva studiepasset åt till att sätta ihop granen och julgransfoten samt att pynta på olika sätt.
(Hur många tjejer behövs det för att sätta ihop en julgransfot?  3.
Hur många killar behövs det för att sätta ihop en julgransfot?  1.)

Nu sitter jag hemma hos min pojkvän och vi ska snart gå ner till Kungälvs kyrka för att se på luciakröningen som börjar klockan 18. Om han bara vill duscha klart någon gång.

Ha det bra

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0