Fredagen den trettonde

2009-02-13 10:56:52
Tankar Och Funderingar

  Idag är det fredag den trettonde.
   Det brukar inte hända något speciellt för mig då, men man kan ju alltid vara extra vaksam^.
   Nej, om jag ska vara ärlig så tror jag inte på det där. Liksom, att det skulle vara något speciellt med den dagen, det är ju kvar sedan långt bak i tiden. Grundar sig antingen på att Jesus lärjungar var 12, och Judas som förrådde Jesus var just den 13:e vid bordet, eller så är det för att ett antal medlemmar från Tempelherreorden blev fängslade just fredagen den trettonde (i oktober, för övrigt) 1303 på order av påven.

  Så nu vet ni det^^.

   Men som sagt, jag tror inte på det. Jag är inte särskilt skrockfull av mig, har istället ett massa jobbiga tvångstankar. T ex om jag blinkar med ena ögat, måste jag blinka med det andra också. Så att det blir någon slags balans.
   Har ni någon tvångstanke? ^

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0