Vad är meningen med ditt liv, Elin?

2009-02-10 12:05:38
Skolan

   Igår satte jag mig en stund med so-läxan. Där man ska reflektera över sin livsåskådning.
   Innan jag satte igång, bara suckade jag och vill inte. Verkade så himla svårt, och jobbigt att ta sig igenom frågorna. Och dessutom när min lärare sa att man behövde argumentera mycket för att få högre betyg, kände jg att jag bara ville skjuta upp läxan till min dödsdag, haha. Men när jag väl satt där igår, så kom jag på mig själv med att tycka att det var lite kul, att verkligen få tänka efter hur man ser på sitt liv.
    Det sa min bästa vän E<3, när jag berättade om läxan, att det är roligt att reflektera sådana saker. Och, hon hade rätt.
   Men roligt till en viss gräns, tills man tröttnar^.

   Jag är inte helt klar, kanske gjort halva, för jag orkade inte mer igår. Men jag ska nog sätta mig lite senare idag med den, efter gymmet.

Reflektera, tänka efter, argumentera, motivera, redogör...

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0