Insnöad!!

2009-01-18 22:03:04
Tankar Och Funderingar

   Jag vaknar upp en vinterdag, som förövrigt är en vardag. Jag kan inte tända lampan, för strömmen har gått. Jag kliver upp ur sängen, och går mot fönstret. När jag drar upp persiennerna, så ser jag absolur ingenting. Det är helt svart, en liten gnutta ljus längst upp i fönstret som inte är tillräckligt för att lysa upp mitt rum. Jag fattar direkt: Insnöad!!
   Så synd att det var en skoldag också...

Så har jag tänkt många gånger det har börjat snöa, fast det har aldrig blivit så. Vet inte om det är synd eller tur. Det hade ju varit kul, att någon gång få bli insnöad ^^, få känna hur det känns. Man kanske känner sig helt inlåst, som i ett fängelse, eller fri till att man kan göra vad man vill, vad man vill som inte kräver ström då. Strömmen har givetvis gått då det har fallit så mycket snö, att elledningarna har gått av (eller något liknande).

Utsnöad


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0