Påskdagen

2010-04-05 16:36:41
Min Dag

Tog en joggingtur på morgonen (runt tio/elva) och när jag kom hem möttes jag av Eskil som hade varit ute i solskenet men som nu ville komma in.
Åt god äggost som var kvar från gårdagen till frukost.


Vi hade inte orkat äta upp allt godis i den stora hönan (kanske bra i och för sig) så det var kvar lite. Då och då slank det ner några fingrar i den.


Sedan slog klockan tre och vi gick ner till farmor och farfar. Hönorna och tupparna kom och mötte oss.
Vi fick jättegod kycklinggryta, potatis, sill, ägg med kaviar på (men eftersom jag inte gillar kaviar fick jag ett vanligt kokt ägg som farmor hade lagt i ett skåp), köttbullar, sås och lingonsylt. Jag har säkert glömt något, men det viktigaste är ändå att det var gott!


Efter maten blev det dags för oss kusiner att ta oss ut och leta efter våra påskägg. Självklart var farfars hönor med och letade!
Emelie verkar ha fått syn på ett!

Här var mitt ägg gömt. Ett klurigt ställe för jag hittade mitt näst sist.
Sedan var det dags att gå in igen och dricka kaffe (cider för min del) och äta påskbakelse.

Efter kaffet gick vi hemåt igen.
Hönorna gick fortfarande utomhus fastän det började att regna.
När jag kom hem blev det lite rollecoaster och Jesus Christ Superstar. Tyvärr var det inte en av de bästa versionerna som sändes.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0