Skolvecka 16

2010-04-16 22:32:50
Skolan
Nästa skolvecka kommer att se lite annorlunda ut än vad den gör annars. Bland annat för att tre av fem lärare ska åka med da-vinci-treorna till Italien och då blir det ju såklart inte att vi har "deras" ämnen.

På måndagen ska jag åka och kolla på ett mål i tingsrätten med rättskunskapen, och kommer därför bara ha en enda lektion på hela dagen. Jag hoppas att vi får komma in i rätten och titta för det är inte alltid man får det på grund av olika skäl.

Vi är helt lediga på tisdagen (eftersom det är enda dagen som vi överhuvudtaget kan vara lediga på) men typiskt för mig så har jag tvärflöjt 16.20, så jag måste ändå pallra mig bort till skolan. Dessutom läste jag precis i ett mail att jag ska vara på skolan kl.16 för att vi Mimers-hus-elever som ska ha en fransk elev hos sig ska ha ett litet möte angående hur det blir för oss den veckan fransmännen/fransyskorna är här.
Antingen löser jag det genom att jag är hos pojkvännen hela dagen, eller så får jag skjuts av någon av mina föräldrar. Tyckte mami pratade om att hon skulle åka iväg någonstans någon gång på tisdagen så jag kan ju alltid åka med henne. Men vi får se hur det blir helt enkelt.

På onsdagen ska vi ha matteprov och dubbelt pass so.

På fredagen är det nationellt prov i svenska b. Kommer väl vara klar senast kl. 13. Sedan klockan 17 ska jag och minst mina föräldrar (vet inte om något syskon/pojkvän vill följa med) vara på Ale Gymnasium för att möta upp vår franska elev. Spännande!

Jag i början av mitt första år på gymnasiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0