Tandreglerare, hungrig mage och halv skoldag

2010-04-14 16:21:10
Min Dag
Har precis kommit hem efter en ny skoldag. Eller skoldag och skoldag, kändes inte som om jag var så mycket i skolan idag. Jag gick på rättskunskapen på morgonen men missade biologilabben eftersom jag skulle till en tandreglerare i Stenungsund. Hann med en tidigare buss än vad jag hade tänkt, men det var väldigt bra att jag gjorde det för jag hittade inte till tandvården så jag fick ringa mami och fråga henne, haha.

I 15-20 minuter fick jag sitta och vänta i tandläkarstolen innan tandregleraren kunde börja undersöka mig. Och vilken undersökning!
Blev röntgad i ett speciellt röntgenrum på läskiga, ovana sätt. Först skulle jag stå upp och titta in i en spegel, och när tandläkaren hade gått ut började en apparat cirkulera runt mitt huvud. Visste ju inte riktigt vad den höll på med, så det var lite läskigt. Sedan skulle jag stoppa in saker i öronen så att de kunde röntga mig i profil, och till sist gjorde de "vanlig röntgen", sådan som man brukar få göra när man är hos tandläkaren (de stoppar in en sak i munnen och riktar röntgenkameran emot en och sedan går de själva ut och trycker på en knapp).

Sedan var det massa andra saker de gjorde med min mun, som att de tog ett avtryck av mina tänder i en grön kletig massa, men jag orkar inte skriva allt. Till slut så blev det bestämt att jag ska få min tandställning (räls!) innan sommarlovet börjar. Kunde fått den tidigare men den enda tidigare tiden de hade var en dag jag hade Engelska Nationellt Prov så de passade inte så bra.

Undersökningen var klar runt 12, och då hade jag inte ätit sedan klockan sex så jag var rejält hungrig! Magen kurrade även litegrann när jag var inne hos tandläkaren. Så jag tog tag i Wille och lät henne sitta med mig i matsalen medan jag åt.

Efter lunchen var det bara två lektioner kvar av skoldagen, och vi fick till och med sluta lite tidigare.

Men nu måste jag byta om för jag ska på ett spinningpass som börjar om ungefär en timma.
Ha en finfin onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0