En matt jul

2010-12-26 18:31:24
Min Dag
Hej på er!

Hur var er julafton? :)
Min var fin, mysig och trevlig förutom det faktum att jag helt plötsligt blev sjuk. Emelie hade vaknat och mådde dåligt (förkyld-dåligt ni vet) men jag kände mig bra förutom att jag inte hade sovit så bra under natten och var lite trött. Orkade mig i vart fall till kyrkan och spela några psalmer, men när jag kom hem igen gick jag och lade mig en stund efter att jag och Eme fixat med några julklappar.

Efter Kalle Anka åkte vi till min moster och jag mådde bra förutom att jag var lite trött. Men efter ett tag blev jag plötsligt snuvig och tröttare. Efter att jultomten kommit med julklapparna var jag jätte trött och sådär matt man blir när man är sjuk och ville bara åka hem.

Igår, på juldagen, kände
jag mig inte heller särskilt bra och orkade inte gå ner till farmor och farfar tillsammans med de andra. Sov i stort sett hela dagen men kände mig lite bättre framåt kvällen och gjorde iordning lite mat (potatis och rödbetssallad) och satte mig framför teven.

Idag vaknade jag och hade ont i halsen och var lite halvmatt men orkade åka in till Göteborg för att titta på en ny mobil till mig (berättar mer om det sedan). När vi kom hem igen var jag trött och gick och lade mig.
När jag vaknade igen var halsontet borta och jag har bara ont i huvudet. Jag hoppas att det har försvunnit helt till imorgon för då har jag andra planer!

Men nu är det mat!
Ha en finfin annandag-jul så länge!

(Lägger upp bilder från min julafton någon dag när jag sitter vid min vanliga, använder skolans lilla för tillfället bara för att den låter mindre än min egna.)

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0