Mer Jul

2010-12-03 14:00:00
Dagens låt

Adolpshon & Falk - Mer Jul

Jag är en lugn peron med takt och ton
Måttfull och balancerad
Jag är tyst och still, och det ska mycket till
Innan jag blir exalterad
Men jag har en last som håller mig fast
I ett järngrepp varje vinter
När året är slut och snön ligger djup
Och slädarnas medar slinter

Jag vill ha: Mer jul
Ge mig mer jul
Jag vill ha mer jul
Ge mig mer jul
Tusen stjärnor som tindrar, glitter så långt jag ser
Av juleljus som glimmar vill jag ha mer

En show glöms bort om den bara visar opp
Effekter som man knappast anar
Så ge mig trettio grader kallt
Tomtar överallt och en skog av gröna granar
Jag vill ha snötyngda hus, tusentals ljus
Kulörta kulor i drivor
Bjällerklang som ackompangemang
På alla julens skivor

Jag vill ha mer jul
Ge mig mer jul

Ge mig en svårknäckt nöt, sötare gröt
Djupare dopp i grytan, glittrigare glim
Och grötigare rim och mer Arne Weise i rutan
Jag vill ha rymligare säck, segare knäck
Fetare fläsk från grisen, krimsigare krams
Längre långdans som raskare räv på isen

 


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0