Morgonpanik och om fransyskan

2010-12-05 14:39:53
Min Dag
Hej hej

Vaknade sen imorse, vilket visade sig inte var så bra för Patrik ska ha match idag och han behövde komma iväg runt tolv-tiden och vi vaknade tjugo i tolv. Dessutom var inte pappa, som skulle åka in till Göteborg och därmed ta med sig Patrik, hemma. Smått panik.
Det visade sig att de inte skulle åka idag bara för att det snöade så mycket.
Men, som det brukar göra så löste det sig för pappa körde Patrik till bussen istället.

Har skickat iväg ännu ett mail till fransyskan som ska komma hit. Jag skriver på franska och hon svarar på engelska vilket är bra för då övar vi ju oss båda två på att skriva på ett annat språk. Men, det tar sådan tid att skriva på franska för jag får tänka efter vad vissa saker heter, hur man skriver (grammatiskt) och så vidare. Hade jag skrivit på engelska hade det kommit mer flytande utan att jag hade behövt tänka så mycket och ibland tar jag till med engelskan när jag inte har någon aning (vill ju inte göra bort mig för mycket :P ).
Nu är det två dagar kvar bara! Hoppas inte att deras flyg blir inställt eller försenad, eftersom det finns en rätt stor risk för det just nu med tanke på vädret... Det har kommit en del snö under natten (vilket var anledningen till att pappa inte åkte in till Göteborg) och det är småkaosigt på vägarna.
Som tur är gillar fransyskan snö och hon kommer nog bli väldigt glad när hon ser vinterlandet som är här!

Nog om det för nu ska jag skriva klart min engelska-uppsats och sedan ska jag sätta igång med franskan också! Puh..
Ha en fin andra advent! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0