Onsdag

2010-12-15 18:09:21
Min Dag
Hej

Har precis vaknat faktiskt. Satt och läste i min franskabok och kände att jag inte kunde hålla ögonen öppna mycket länge till, så jag tyckte det var lika bra att lägga mig ner och sova en stund.

Har en del skolarbete att komma kapp i (främst kemi och engelska) eftersom jag och Wille missade många lektioner nu när fransmännen var här. Så jag vet vad jag ska göra de närmsta dagarna i vart fall!

Idag hade jag historiaprov som de andra i klassen gjorde igår. Vet inte riktigt hur det gick. Det är alltid så svårt att veta om man skriver rätt saker eller inte på SO-proven. Så jag får väl se hur det gick när jag får tillbaka det.

Igår kväll kom jag på att jag skulle till tandläkaren på morgonen (dagen efter) men jag visste inte vilken tid och jag var hos Patrik så jag kunde inte gå och kolla på minneslappen (som jag får varje gång så jag ska komma ihåg när jag ska dit nästa gång). Dessutom var klockan runt 23 så jag kunde inte ringa hem för alla sov, antog jag.
Skickade i vart fall sms till Emelie så hon kunde svara när hon vaknade. Men plötsligt kom jag ihåg att det var nog 10:10 jag skulle vara där, så jag kollade upp bussar och ställde alarm efter det.
Men det skulle jag inte ha gjort, så klart. För när jag fick sms:et på morgonen visade det sig att jag skulle vara där 09:30. Fick smått panik för det betydde att jag skulle behöva ta en tidigare buss, helst en som gick en halvtimma efter att jag vaknat... Men eftersom jag skulle duscha, äta, packa och göra mig iordning för dagen var den bussen omöjlig att ta.
När jag väl kom iväg var jag såklart försenad och gick så fort jag kunde med tung och fullproppad väska. När jag hade en tredjedel av vägen kvar var klockan 08:56 och det var då bussen skulle gå. Fick smått panik, igen, för det var den enda bussen jag kunde ta och den hade ju redan gått..
Men av någon anledning gick jag ner till busshållplatsen ändå och det visade sig att bussen var hela sex minuter försenad! Vilken tur för mig!
Så jag kom i väg men fick ringa och säga att jag kunde bli några minuter försenad (alltid bäst, tänkte jag).

Nu ska jag fortsätta att avverka blogginlägg på bloglovin'. Och kanske slänger jag upp några bilder från den "franska veckan".
Ha en finfin onsdagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0