19 januari 2010

2010-01-19 18:34:38
Min Dag
Hej bloggen

Igår hade jag min första rättskunskap-lektion. Lite pirrigt i början för jag visste inte ens vad det var jag hade gett mig in på. Verkar dock inte vara så jobbigt som ryktena säger, förutom att läraren redan hade lagt ut två prov vi ska ha! Lite skillnad mot psykologin där vi inte hade ett enda prov...
Franskan var inställd för övrigt och jag tog tillfället i akt och pluggade lite kemi. Slutprov snart ju!

Vaknade runt 4 i natt av att jag behövde gå på toa; låg och drog mig ett tag också ifall att jag skulle kunna somna om. Men det kunde jag inte så jag fick hasa mig upp ur den varma sköna sängen...
Sedan vaknade jag runt halv åtta av att mobilen ringde. Det var tandläkaren som ringde och sa att min tid blir flyttad till på torsdag istället. Svarade mest mm, okej, aa (eftersom jag nyss vaknat, brukar inte vara så pigg på att prata då) och stackars tandläkaren sa "förlåt för att jag ringer så här tidigt" minst fyra gånger^.
Men det roliga var att min pojkvän varken vaknade av att telefonen ringde eller att jag satt och "pratade" i samma rum som han låg och sov i. Han måste ha sovit väldigt djupt...

För en gång skull kom vi inte försent till skolan idag, utan vi kom precis när vi skulle börja istället. Alltid en liten förbättring.

Nu ska jag plugga (ovanligt) lite so för jag har prov om statsskick och sånt. Wish me luck.


Snön ligger kvar ännu (:
Fast ärligt talat, lite har jag börjat tröttna på den. Speciellt när man ska till/från skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0