12 juli 2010

2010-07-12 21:15:08
Min Dag
Och så kom den. Måndagen den tolfte juli. Dagen då jag enligt mitt jobbschema skulle börja jobba över sommaren. Vilket jag ju också gjorde. (Låter som ett utdrag ur en romanbok, haha.)

Men så hände ju en pinsam sak också! Eller jag visste inte att det var pinsamt förrän jag kom hem.
Jag hade helt klart fått för mig att jag började klockan halv nio. Så jag tänkte att tåget som går från Kode 07:57 skulle vara bra att ta, för då hade jag marginaler, och dessutom gick det inget annat bättre tåg jag kunde ta.
När jag gått på perrongen var det någon röst från en högtalare att mitt tåg var försenat och inte skulle komma förrän tio över åtta istället. Ingen fara tänkte jag, då hade jag ju ändå tio minuter på mig att ta mig från tåget till jobbet.

När jag väl kom till jobbet och skulle logga in sa apparaten ifrån att jag skulle ange en orsak till varför jag ville logga in. Jag förstod inte alls, och skrev upp mig i pärmen att jag varit på jobbet halv nio som jag skulle men att apparaten inte vill logga in mig.

När jag kom hem tittade jag av någon anledning på schemat. Och vet ni vad jag såg? Att jag skulle börja klockan åtta och inte halv nio! Inte konstigt att apparaten ville ha en anledning till att jag kom försent... Så det här missförståndet får jag väl på något smidigt sätt försöka förklara för den som har ansvar för lönen.

Detta betyder också att jag måste gå upp klockan sex imorgon. ZzzZzz.
Kanske dags att lägga sig.. Men först en dusch!

Ha en fin fin kväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0