Kalasdags

2010-07-04 18:53:34
Min Dag
Igår hade vi kalas här hemma.


En himla massa potatis skalades och kokades. Tror vi hade två eller tre kastruller till med potatis!



Gurka skars.


Det var årets hittills
varmaste dag så Elsa-Sara passade på att bara ligga ute i skuggan och inte göra någonting.


Jag fick dammsuga i det huset där vi skulle vara tills jag blev alldeles svettig för att det var så varmt och tyckte att det räckte.


Vi hittade denna fluga i fönstret som inte rörde på sig när man petade på den. Så vi antog att den var död. Konstig ställning att dö i förresten...


Vi fick ställa iordning alla bord och duka dem, men det tog ett himla tag innan vi fick borden på plats för det var lite begränsad yta och omöbleringar som behövdes göras.

Jag och Patrik fick cykla iväg till affären i värmen, för att han skulle ha coca-cola till fotbolls-VM, för att mami skulle ha jordgubbar (som vi ändå inte köpte..) och för att jag skulle köpa en liten glass och en annan sak. Var varmare än varmast när jag kom hem igen!



Klockan sex kom gästerna utan att vi (jag och Patrik) ens märkte det (för vi satt och tittade på Tysklands match tror jag).
Såhär såg jag ut. Det ser ut som om t-shirten får mig att se uppblåst ut, men det gjorde den inte i verkligheten (försäkrade Patrik...).



Emelie dukade såhär fint med blommor.



Och såhär fin var hon i håret. Det är en äkta blomma som hon har plockat från trädgården. Kommer inte på vad blomman heter bara, clematis kanske?


När alla hade ätit sill, potatis, köttbullar, prinskorv, gräddfil, sallad och gräslök tills vi inte orkade mer gick vi ut i solen där vi hittade katterna.
Eskil fick fnatt och började jaga Elsa-Sara.

Det var underbart väder! Varken för kallt eller för varmt och man kunde sitta i skuggan utan att frysa, och i solen utan att svettas.

Min farbror bjöd på egnaodlade jordgubbar. De var supergoda! Mycket godare än dem man köper i affären.

Kvällsolen var såhär underbart vacker, och hade vi inte haft kalas så hade jag säkert suttit vid havet och tittat på solnedgången tillsammans med Patrik.

Några fick för sig att spela kubb.

Men jag och Patrik satt och kollade på istället för vi ville inte vara med.


När Emelies lag hade vunnit gick vi in och åt tårta...
(det blev inte den tårtan som mami gjorde häromdagen, för hon tyckrte att den var lite jobbig att göra. Synd tycker jag för den var så himlans god! Fast den här var ju såklart inte äcklig...^^)


...åt chips...


...och kollade på när det öppnades presenter.


Emelies rosett som jag fick knyta^.
När gästerna sedan åkte hem gick vi in och såg på fotbolls-VM och såg Paraguay (?) bli utslaget.
Och det var det kalaset!

Kommentarer
Postat av: Felixlone

Hey, this is a great site, I learned a lot!

2011-02-21 @ 07:50:53
URL: http://felixlone.blogbow.com

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0