Bränt ris och missad buss

2010-06-16 23:32:45
Min Dag

Har legat ute i solen idag så mycket som jag har kunnat.
Gick in och gjorde lunch, tänkte göra tonfisksallad med ris i. TÄNKTE. Men det blev så klart inte så. Brände riset! Tänker aldrig mer koka ris! Bara bränner det. När jag flyttar hemifrån tänker jag skaffa en såndär riskokare, eller så får min pojkvän sköta det om han kan det! För jag och riskokande är inte vänner och kommer förmodligen inte bli heller!

Jag och pasta är dock myyyycket mer vänner. Så det fick bli makaroner i tonfisksallad istället (fast just den här pastan blir alltid lite hård, spelar ingen roll om man kokar i en kvart eller sju-åtta minuter!).
Vet att det ser ut som något katten har spytt upp, men det var rackarns gott!
Fick sedan springa till bussen, och jag överdriver inte! Fick springa som en galning de sista hundra metrarna, och som tur var var det en snäll busschaufför som stannade innan jag hade kommit fram till busshållplatsen.

I Kungälv satte jag mig vid älven och försökte drömma mig bort att jag satt vid havet (dock inte så lätt när trafiken dundrade förbi bakom ryggen, men vadå! Man kan ju alltid försöka).
Min pojkvän kom och gjorde mig sällskap (han har ny frisyr för övrigt! Lite läskigt, för jag måste vänja mig en del vid den...). Där satt vi tills vi missade en grön express som skulle ta oss till Göteborg. Så då gick vi och satte oss i busskuren i stället och tog nästa (som gick tio minuter senare).


Gick och letade present till min syster. Var ganska svårt, för jag visste inte riktigt vad jag skulle köpa (jag vet att hon kommer att läsa det här och det kommer bara göra henne ännu mer nyfiken) men det stod mellan olika saker jag visste att hon ville ha/behöver. Till slut, med hjälp av min pojkvän eftersom jag fick beslutsångest, hittade jag presenter och nu väntar de på att bli inslagna.
Åkte hem och mami hade lagat rotmos och falukorv till middag. Inte så gott. Så jag åt falukorv, majs och smörgåsar.

Nu tänkte jag slå in Emes presenter eftersom hon ligger i sin säng och ska sova. Man får passa på när tillfälle ges!

Kommentarer
Postat av: Pellelovise

A very nice site keep it up. Regards

2011-08-05 @ 15:31:58
URL: http://pellelovise.blogbow.com

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0