Midsommarafton 2010

2010-06-26 23:39:51
Min Dag

På morgonen fick alla som var ungdomar/barn och som befann sig hemma hos mig en liten present som vi får varje gång det är afton.


Jag fick en nitlott och söta strumpor med en rosett på.

Jag och min fina midsommarkrans som min mormor har gjort åt mig.
Vid ett-tiden drog hela familjen och Patrik och Wille till min farbror för att äta midsommarlunch. Jag var jätte hungrig och åt för mycket potatis (!) och orkade knappt äta några jordgubbar.


Efter lunchen blev det dags att göra iordning och pynta. Jag och Wille (okej, mest Wille) gjorde såhär fina buketter.

Och Wille gjorde såhär fint med syrener.

Ser ut som en hösäck...
Vid fyra började gästerna att komma en efter en medan Willig och Patrik spelade Halo (tv-spel).

Sedan blev det dags att se på fotbolls-VM. Men svt1 fungerar inte i källaren, så vi fick alla knö oss in i det lilla tv-rummet vi har på övervåningen. Och trots att vi fick tillökning av Daniel efter ett tag så fick alla plats!
Jag pyntade teven lite med midsommarkransen för den blev för tung för huvudet.



Efter matchen började alla bli hungriga så vi (läs: Willig) satte igång grillen. Kan inte grilla, men jag tror att han tog för mycket tändvätska... ;)

Willig var grillmästaren! Och han gjorde ett mycket bra jobb måste jag säga.


När alla hade fått att äta satte vi oss ner och åt grillat med potatis och gräddfil. Supergott!

Mestadels spelades det Gutiar Hero, hoppades på studsmattan då och då, och när det var match så såg vi på fotbolls-VM och åt chips.
Någon gång under kvällen kom det en gammal klasskompis till mig och Willig och firade midsommar med oss.

Och det var i stort sett den midsommaren. (:

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0