Midsommardagen

2010-06-27 00:00:11
Min Dag

Klockan tolv vaknade Patrik och jag idag. I vanliga fall skulle jag tycka det var riktigt slöseri att sova så länge på dagen, men idag var det mer behövligt.
Efter att ha ätit frukost och städat efter igår så åkte Patrik hem, och jag satt ute i solen så mycket jag kunde.

När mami kom hem skulle det göras middag! Jag fick skära en vattenmelon som vi skulle äta efter maten.


Det blev grillat idag igen. Himlans gott!


Alltid ska någon söla! Den här gången var det mami... Tur att vi sitter utomhus säger jag.


Efter maten blev vi lite sugna på att spela spel.



Och på godis.


Först spelade vi Qube.
Jag vann!


Sedan tröttnade vi på att spela frågespel, så vi tog fram vårt uno-spel som det var så längesedan vi spelade att mami och Eme hade glömt bort spelreglerna.
Jag vann någon gång av alla gånger som vi spelade!

Melonen var det ingen som vågade äta, för jag och Emelie hade provsmakat den och av någon anledning smakade den som deg (lite som lussekattsdeg) och det blev sådär konstigt i magen som när man har ätit deg.
Så den fick stå som prydnad på bordet medan vi spelade och åt godis.


Sedan tröttnade vi på att spela uno, så vi tog fram alla kameror som fanns i huset och tog massa konstiga kort.
Och till slut tröttnade vi på det med och snart är det dags för mig att gå och lägga mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0