Trollflöjten

2010-06-13 22:24:30
Min Dag
Har kommit hem efter att ha sett operan Trollflöjten med min mami och pojkvän. Den var jättebra!
Eller okej, jag ska vara ärlig och säga att den var liiiite seg ibland när det skulle tas en massa extra-toner och skalor och jag satt och tänkte "visst det är jättevackert men jag vill vidare i handlingen, tack!".
Men som sagt: annars var den jätte bra och jag skulle vilja se andra versioner av den. I den här versionen var Nattens Drottning och Sarastro både onda och goda (regissören ville att de skulle framstå som mer mänskliga), medan Nattens Drottning är ond och Sarastro är god i den "riktiga" versionen. Sedan var det också lite andra saker som skiljer sig från version till version, som Papagenos egenskaper och utseende.

Både mami och pojkvännen tyckte också att den var bra fast min pojkvän sa att det inte riktigt var hans grej att gå på opera, haha. Jag skulle dock kunna tänka mig att gå på fler operor!

Blev jätte hungrig under föreställningen (var redan lite hungrig när vi åkte men fick inte med mig något mer än en kexchoklad som faktiskt inte mättade sådär himlans mycket...) så i pausen gick jag och pojkvännen  och köpte en liten chipspåse (som kostade 25 kronor; rena rånet!) men den mättade inte särskilt mycket så efter föreställning skulle jag gå till McDonald's (usch och fy!) för att köpa en liten cheeseburgare, men det var stängt så jag fick vänta tills jag kom hem. Åt massa köttfärspaj och nu är jag mätt och belåten, äntligen!

Fick inga bilder från kvällen för min kamera hade för lågt batteri.



Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0