Min första advent

2010-11-28 17:13:07
Min Dag
God första-advents-kväll!

Åkte till kyrkan imorse med Eme, mamma och pappa. Allt är så lugnt och stilla där att man själv blir det. Lite harmoniskt sådär. Väldigt skönt mitt i all (kommande) julstress!

Sedan åkte vi och fikade hos farmor och farfar. Tyckte farmor plockade fram hur mycket bullar och kakor som helst! Efter tredje fatet var det rätt svårt att få i sig från det fjärde faktiskt.
Vi skulle tydligen äta middag hos dem också, men jag smet hem en liten stund mellan fikat och middagen och pluggade lite kemi, har ju prov imorgon. Hann göra två-tre tal tills de sa att maten var klar och det var bara att traska ner till dem igen.
Vi åt ett litet julbord, ni vet med potatis, kötbullar, rödbetssallad och sådär. Lite smått. Men gott var det i vart fall!
Och efter maten (var proppmätt efter att jag ätit upp två tredjedelar av det jag hade tagit till mig) skulle vi äta ännu mer, fast i form av choklad. Tror inte jag behöver äta något mer på hela kvällen i vart fall!

Pluggade klart kemin när vi kom hem igen. Gjorde alla exempel-uppgifter, gick igenom labbarna och läste anteckningarna så nu känner jag mig förberedd, hit me bara!

Hade tänkt ta mig till Patrik eller att han skulle komma hit, men mamma och pappa fick någon likör (eller vad det nu var) hos farmor och farfar så de kan inte köra mig till bussen. Well, well. Har bestämt att Patrik ska komma hit imorgon efter skolan i vart fall!

Nu ska jag hitta på något att göra, får se vad det blir!
Ha en fin kväll! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0