18 år 18 september 2010

2010-09-20 20:48:31
Min Dag

I lördags var det min arton-årsdag och den började med ösregn.
Hade helst av allt velat vakna upp bredvid min pojkvän och få en grattis-puss men eftersom han har en italienare hemma hos sig blev den önskningen lite svårare att få uppfylld.


Elsa-Sara sa grattis på sitt speciella sätt.
Fick reda på att några skulle åka in till Göteborg med sina italienare så jag hängde på dem. Dock tänkte jag fel på tiden och tänkte att halv tolv var 12:30, så jag kom in en timma senare än alla andra. Men det gjorde inte så mycket.


Patrik var också nere i stan och eftersom det var min födelsedag fick jag massa grattis-på-födelsedagen-pussar och en present som jag inte hann öppna. Ska få öppna den på fredag istället då vi ska fira min födelsedag bara jag och Patrik.


När jag kom skulle de andra äta lunch. Jag hoppade eftersom jag nästan nyss ätit frukost. Italienarna ville först äta smörgås eller sallad, men när vi gick till Paprika ville de inte ha det längre. Men McDonald's passade bra, så dit gick dem istället.
Men Wille och en till klasskamrat ville inte äta på McDonald's så de köpte var sin baguette istället och så gick vi ut och satte oss.



Det var massa duvor i närheten. Och när de fick reda på att det fanns goda baguetter i närheten ville de gärna vara ännu närmare oss. Fast jag är rädd för fåglar på nära håll så jag satt mest och var rädd hela tiden. Usch! Är rädd för att de ska flyga in i ansiktet eller hacka mig i benet. Man vet aldrig...


Och så här såg jag ut på min födelsedag.


När italienarna hade ätit färdigt ville de gå till Hard Rock Café och det hade de tydligen tjatat om hela dagen. Så vi visade de var det låg, och sedan spenderade de pengar inne i souvenirshopen.


Utanför stod en annorlunda cykel, eller vad det var som Patrik lutade sig mot tills de som ägde den kom och frågade vad Patrik gjorde.


När italienarna hade spenderat sina pengar ville de spendera mera pengar inne i en affär som hade hiphop-kläder för män. Jag föreslog Hollywood så dit begav vi oss.
Men ingen av oss svenskar orkade gå in i affären utan satt utanför. Efter en liten stund gick jag, Wille och en klasskompis in i andra affärer som vi tyckte var roligare.



Först gick vi till Weekday och provade hattar.
Sedan såg vi en godisaffär vi inte tänkt på förut och gick inte och kollade på allt gott som fanns därinne.
Wille köpte en knäck-klubba för hon ville vara lite nostalgisk. Blev sugen på att köpa någon av kola-påsarna som fanns men gjorde ändå inte det.


Efter att Patrik köpt nya skor var det dags för alla att åka från Göteborg. Jag och Patrik åkte hem till mig medan hans italienare åkte med en klasskompis hem så länge.
Farmor och farfar kom med en fin blomma :) .
I bakgrunden ser ni middagen jag fick bestämma (potatis i ugn och fläskfilé).


Under efterrätten kom mami och Eme med presenter till mig. :) Fick bland annat en pulsklocka och en bok av mami och pappa, och av Emelie fick jag pengar så jag kunde köpa något fint.
Patrik kom också med ett litet paket han hade haft med sig från sina föräldrar. Paketet innehöll ett presentkort hos Gina Tricot; alltid användbart!

Sedan åkte Patrik till sin italienare och var med på en fest hos en klasskompis. Jag var hemma och firade min födelsedag istället.

Och det var min 18-årsdag. Hade det inte varit för att italienarna varit här hade den nog blivit lite mer som jag hade förväntat mig, men det blev ändå en väldigt bra födelsedag!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0