En måndag på Krokholmen

2010-09-24 18:00:47
Min Dag

På måndagsmorgonen gick vi för det mesta runt och var ledsna över att SD hade kommit med i riksdagen.


Lärarna hade kommit på att några av oss skulle åka ut till en annan ö medan de andra seglade. Men Wille mådde inte bra så vi gick in och vilade istället.


När vi sovit klart gick vi ner till bryggan och såg de andra som seglade. Hade velat segla från början, men när jag gick ut igen var det så kallt att jag ändrade mig.


Vi spelade en del kort också, fast egentligen mest på söndagen, men det blev en del på måndagen också.
Och på måndagen kom också det tråkiga: städningen. Var glad över att jag ännu en gång slapp att städa toaletterna, för det luktar inte så himlans gott där faktiskt. Istället fick jag hjälpa till att städa barackerna där vi sovit istället, men vi var så många som skulle städa där att jag inte behövde göra så mycket.


När vi skulle åka hem runt 17-tiden regnade det litegrann.



Och det var nog näst sista eller sista gången jag var på Krokholmen.
Det är något speciellt med det stället. Fastän man klagar på att man vill hem och vill sova i sin riktiga säng så är det ändå som Willig sa, att man har himlans kul där ute på den ön. Och mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0