Första flöjtlektionen

2010-09-06 14:47:48
Min Dag
Hej!
Har precis avklarat terminens första flöjtlektion. Fick två nya låtar att spela och eftersom jag inte har spelat på ett tag fick jag lite ont i kindmusklerna, eller de musklerna i ansiktet som man anväder när man spelar flöjt (fanns vissst ett speciellt namn för det som min lärare nämnde idag men jag har redan glömt bort vad det hette). Men jag fick en låt som var jättebra om man ville öva upp de musklerna, så det var väl bra.

Slutade skolan för ungefär två timmar sedan men sitter kvar för jag väntar på mami som slutar halv fyra idag. Den tidigaste bussen jag kan ta nu går ändå klockan kvart över tre, så jag kommer hem tidigare om jag åker med mami.

Fick veta att jag ska hålla tal på engelska om fyra eller fem veckor. Känns skönt att det ändå är så många veckor kvar så att jag har tid att skriva ett tal och välja ämne, och att det inte är så långt tills jag ska hålla talet utan att jag snart kommer att vara av med det och en sak mer ur världen. Har ingen aning alls om vad jag ska prata om för jag kan ju prata om precis vad jag vill. Men jag får hoppas att jag kommer på något bra snart.

Nu tänkte jag vara lite duktig och göra lite matte eller något annat skolarbete som man alltid kan göra. Det är ingen kvar här heller för alla har antingen gått hem eller har lektion.

Ha en fin måndag (:


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0