Promenadmorgon

2010-09-29 15:44:47
Min Dag
Den här dagen började inte direkt superbra. Först vaknade jag av alarmet vi åtta och så tänkte jag att jag skulle ligga kvar och blunda i fem minuter. Men då måste jag ha somnat för när jag tittade igen så var klockan kvart i nio men jag hade inte märkt att jag hade somnat eller sovit. Märkligt.
Men jag fick i vart fall lite bråttom då eftersom jag hade fyrtio minuter på mig innan jag behövde gå till bussen men jag hann på något sätt ändå vilket inte var så himla illa.
Fast när jag väl var framme vid busshållplatsen kom aldrig bussen så jag kollade på busstidtabellen och insåg att bussen redan hade gått. Den skulle gå 52 och jag trodde den gick 57 för det har den gjort under hela sommarlovet. Så jag fick traska mig ner till kodemotet för att ta röd express (tar ungefär tjugo minuter). Det mest typiska hade ju varit om jag hade missat 10:22 bussen också, men som tur var gjorde jag inte det!

Så jag har alltså på bara den här morgonen gått i 50 minuter så nu behöver jag inte ut och röra på mig mer på hela dagen (om man ska gå efter att rekomendationen för hur mycket man ska promenera per dag är 30 minuter).

Och så fick jag reda på att vi hade fysiklektion också vilket kanske inte är något jag direkt jublar högt för.
Men, det kunde ha blivit en mycket jobbigare morgon...



Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0