Italien, dag tre

2011-04-21 10:00:00
Resor - Italien

Söndagen var solig, varm och härlig.


Vilket var passande eftersom några italienare hade bestämt att vi skulle åka ner till stranden (dock tog det lite mer än en timma med tåg, men det var det helt klart värt!).


Wille var där!


Och fina Patrik, till exempel.

Jag och Wille lyckades dessutom bli utslängda från en restaurang som låg vid stranden.
Wille hade inga skor på sig (jag hade flipflop) och jag hade för lite kläder på mig (bikiniöverdel och shorts, Wille hade mitt linne och shorts). Det enda vi egentligen ville var att låna deras toalett, men det fick vi alltså inte och fick gå tillbaka till vår sittplats på stranden.


För övrigt ser coca-cola-burkarna ut såhär i Italien: lite mer avlånga än vanligt.


Och här är min lunch: smörgås med parmaskinka och sallad. Gott!
(Trodde dock aldrig att jag skulle säga det om parmaskinka, men med rätt tillbehör så är det riktigt gott!)


Sanden var jättemjuk och härlig, men om man gick en längre sträcka (som jag och Wille gjorde, två gånger dessutom) så får man lite ont i fötterna efter ett tag. Speciellt mellan tårna.


Runt fyra-fem tiden tåg vi ett tåg hemåt och sedan har jag inga fler bilder från den här dagen. Men jag åkte hem till min italienare och åt mat, duschade och klappade hennes djur litegrann. Fin dag!

Spara
Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0