Påskdagen

2011-04-27 14:00:00
Kalas och festligheter

På påskdagen gick vi ner till farmor och farfar, för det gör vi varje år på påskdagen.


Vi åt lite mat. Det här är huvudrätten, eller varmrätten rättare sagt. Först fick vi sill, ägg (med kaviar och räka på) och smörgås, men jag äter varken sill eller kaviar så det fick bli smörgås för min del. Men det är gott det också.


Sedan fick vi vänta en stund innan vi åt efterrätt för alla var så mätta.
Emelie som tagit bilden förresten.


Jag roade mig med att testa olika effekter (heter det så?) på kameran. Som den här ovan till exempel.


Sedan kom efterrätten! Mums med äggost. Så himla gott.


När äggosten var uppäten gick vi ut på en liten tipspromenad.
Kan ni svaret? :)




Och så letade vi påskägg också. Jag hittade mitt först! (Kanske för att jag såg var det låg när jag gick tipspromenaden.)


Emelie hittade också sitt.
När alla hade hittat sina ägg och vi hade suttit i solen en stund gick vi in igen.


Medan vi åt chokladkaka
fick vi reda på hur det hade gått på tipspromenaden.
Och gissa vad? Jag vann! Fick ett fel och gissade närmast på utslagsfrågan (rätt svar var 3,47 m). Hihi.
Mitt pris ser ni på den högra bilden.


Och när klockan närmade sig sex gick jag och Emelie hem för båda skulle göra oss iordning för att åka iväg till nya ställen. Jag åkte hem till Patrik, om ni undrar.

Och så var det med den påskdagen.
(Godiset som låg i påskägget är redan uppätet, för övrigt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0