Bra och dålig dag

2011-08-01 22:57:35
Min Dag
Idag har både varit en bra och en dålig dag.

Bra för att ...
... jag inte missade bussen (missade den igår för att den var för tidig, men idag cyklade jag som en galning och hann bort till busshållplatsen snabbare än vad jag brukar).
... det inte var så mycket folk på caféet, alltså en lugn och ostressig dag.
... jag blev körd av Emma ända bort till busshållplatsen där min cykel stod (tack, så snällt!) så jag kom hem vid halv åtta eftersom jag inte behövde passa några bussar utan bara cykla hem. Har nog aldrig kommit hem så tidigt från jobbet förut. Jag kom ut ur duschen vid den tiden som jag brukar komma hem. Det ni!
... jag har fått reda på hur mycket jag får i lön för juli och att jag kommer få den i slutet av den här veckan. Tjoho!

Dålig för att ...
... jag vaknade med ont i örat. Det har övergått till att det till och med gör ont när jag sväljer och gapar stort, hur nu sväljsystemet kan vara kopplat till örat (det kanske trycker till någon punkt i örat när svlaget utvidgas, men jag vet inte, hehe). Antingen så fick jag vatten i örat när jag duschade igår och som inte vill ge sig av, eller så håller jag på att bli förkyld. Hoppas på det förstnämnda!
... jag har fått en blåsa och röda prickar på låret. Orkar inte gå in på varför, men det svider litegrann kan jag säga. Funderar på att sätta plåster över det imorgon.
... jag skar mig på en glasbit. Såret blev inte så djupt, inte så att det behöver sys, mer brett tror jag. Men det blödde tillräckligt mycket för att blöda igenom det första plåsterlagret jag hade satt över såret, så jag fick sätta ett nytt plåster ovanpå. När jag kom hem hade det lyckligtvis slutat blöda, så det var inte så farligt.

Men snart ska jag gå och lägga mig. Tänkte lägga mig tidigt idag för en gångs skull. Mest för att om det är en förkylning jag håller på att få så är det alltid den bästa kuren mot sådant att sova så mycket som möjligt. Vi får se hur det är imorgon alltså!

Hoppas ni hade en fin måndag i värmen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0