Elsa-onsdag

2011-08-25 12:30:00
Min Dag
Efter att jag varit på körskolan mötte jag upp Elsa. Vi åkte in till Göteborg efter en tur inne på biblioteket.
Vi gick på jakt efter ett bra (vilket betyder att det finns både gluten- och nötfria och vegetariska bakverk/maträtter) och mysigt café.


Efter att ha åkt spårvagn i tjugo minuter (vi undrade många gånger var vi egentligen var någonstans) hamnade vi på det här torget. Axel Dahlströms Torg, tydligen.


Det fanns ett glutenfritt café där. Åh! Himla bäst! Det borde helt klart finnas fler glutenfria caféer i Göteborg! (Och i Kungälv med för den delen! Det fanns ett för ett tag sedan med det har både bytt namn och ägare numera och har inte längre glutenfria alternativ. Buhu.)


Vi åkte spårvagn tillbaka till Vasaplatsen och gick in på mysiga Café Berlin (som är ett studentcafé för övrigt).
Köpte en chai latte och mumsade i mig wienerbröd (så himlans längesedan!) och kärleksmums. Gott. Och finfint sällskap, helt klart! (:


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0