Måndagsjobb

2011-08-08 22:04:13
Jobb
Idag ...
... har jag lyckats cykla till bussen i 21 km/h (minst). Detta på morgonen.
... lyckades jag inte att stänga tekannan (eller termos eller vad det heter som vi har) ordentligt så jag fick hett vatten på min vänstra stortå. Sved hela eftermiddagen.
... började det plötsligt ösregna och åska. Men ovädret försvann lika fort som det kommit. Intressant.
... fick jag prata lite franska. Inte så jätte mycket, men litegrann. Kul att jag får öva lite!
... har jag lyssnat på underbara engelska dialekter när kunder pratat.
... lyckades Anna ratta in "Minnesota Classic" på radion. Så vi lyssnade på mellanpratet tills det var dags för stråkar att spela en melodi. Då bytte Anna till P3.

...
cyklade jag och Anna runt sju/åtta kilometer på 20 minuter bara för att hinna med sju-bussen som man inte hinner med så ofta. Kändes i benen när jag satt på bussen hem. Känns lite fortfarande faktiskt.

Det har varit en okej dag idag. Vi hann trots allt med den tidigare bussen, det brukar beskriva dagen ungefär.

Hoppas ni hade en fin måndag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0