Run, run, run

2011-08-22 23:14:23
Träningen
Tog mig ut på en liten springtur förut. Med benämning på liten. Ska springa en mil på lördag (midnattsloppet) och hittills i sommar har jag som högst sprungit en halv mil. Jag tror att jag kommer klara hela runt, men inte på alls så bra tid som jag har skrivit att jag ska klara, haha (man fick välja vilken tid man tror man sprang på och alltså vilken starttid, känns som en väldigt överambitiös drömtid för tillfället).

Jaja, det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag hade tänkt att jag hade hela sommarlovet på mig att träna. Men i och med mitt jobb ute på Tjörn så gick hela dagen åt till jobbet (vilket jag nog nämnt ungefär tusen gånger) och när jag kom hem var jag så trött att det var duschen och sedan sängen direkt. Men jag har ju i vart fall fått cyklat och gått en hel del! Och det är ju i vart fall något! :)

Sprang i fredags också, och idag fick jag bättre tid än då! Trots träningsvärk i låren. Kan ha att göra med att det regnade i fredags och att jag sprang långsammare i och för sig. Men det blir ett sådant pepp när det blir en förbättring.

Även fast det var lite jobbigt när jag väl var ute på vägarna (för övrigt är det så himlans skönt när man kommer in i andra andningen, åh!) så känns det skönt nu. Kommer nog ha träningsvärk som sjutton imorgon när jag vaknar, men det får vara.
Just nu känns det bara skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0