Sammy Davis Jr.

2011-08-16 13:17:27
Dagens låt


Peppar inför dagens kulturkalas!


Movits! - Sammy Davis Jr.

Föddes på 80-talet typ i mitten av det
Då var man bara barnet eller kanske barnbarnet
Och inte ens intresserad utav morgondagen
Allvaret
Allvarligt?
Ja överhuvudtaget
Då var det Abbey Road, Plura och Rolling Stones
På grammofonen till dagen man flytta hemifrån
Nu är det Evert Taube, Dylan och Common och Wailing Souls
Undrar vart inspirationen kommer från?

De säger jag låter Oldschool baby
Som Frank och Sammy Davis
Sjunger i regnet som Gene Kelly
Nä man vill ju knappt tro det man hör
Men de säger, säger, säger det var bättre förr

Är inte den som strävar bakåt
Men svarta skor efter klockan arton
Jag köpte sneaks för halva mitt gage
Och andra hälften i madrassen i rädslan för att det kommer sämre dar
Men nej är det så det kommer bli
Har jag nog ingenting inuti
Emedan gamlingar drömmer om Jerry Lee
Och spelar bort pensionen på lotteri
Börjar villan att brnna exempelvis med ring brandkåren
Och ring polisen
Advokaten
Herrejesus
Bara jag inte missar reprisen av Mannen från Uncle
Garfunkel & Simon



Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0