Ny kamera

2011-02-20 16:44:39
Min Dag
Sista dagen på sportlovet idag, om nu helgerna räknas till loven på det sättet för man är ju ändå ledig på helgerna vare sig det är lov eller inte. I vart fall så är det söndag.
Och jag ska plugga idag (för ovanlighetens skull). Har SO-prov på tisdag (om nationalekonomi), ska ha skrivit en krönika till samma dag (har ingen aning om vad och det börjar bli lite smått stressigt så förslag/inspiration tas tacksamt emot), engelskaprov på fredag samt slutprov i kemi nästa fredag (som jag ska försöka plugga lite varje dag till).

Häromdagen när jag satt och pluggade (kommer dock inte ihåg vad) så funderade jag lite på hur det skulle kännas att inte behöva ha något att studera. Vad gör man när man kommer hem? Vad gör man på kvällarna? Låter som att jag inte har något annat liv (vilket delvis är sant också) när man hör det, men när jag satt där och tänkte på hur det skulle vara att inte sitta med en lärobok i knät kändes lite underligt på något sätt. Vad gör man?
När jag riktigt tänker efter så vet jag att man hittar såklart på något roligt att göra (eller tråkigt som att städa), men just då kändes det konstigt, så tomt att inte plugga.

Åkte in till Göteborg förut och köpte mig en ny kamera (min gamla är som sagt kaputt för det verkade inte som att den gillade att få sprite på sig) innan jag åkte hem till Patrik. Köpte en likadan som min syster har (fast i en annan färg) så nu har vi både likadana kameror och mobiler (fast i olika färger, haha).

Nu ska jag återvända till att plugga kemi och SO. Får hoppas att jag hittar något att skriva om i min krönika också ...
Ha en finfin söndag, mes amis!


Kommentarer
Postat av: Emelie H

svar: hehehe, google translate vetdu! ;)

2011-02-21 @ 20:22:56
URL: http://emelieharaldsson.devote.se

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0