Inhopp

2011-07-21 23:40:33
Min Dag
Vaknade vid klockan tio idag och ungefär en kvart senare ringde telefonen, och ungefär en timma senare satt jag på ett tåg mot Stenungsund. Jag fick hoppa in och jobba för en annan som hade blivit sjuk idag. Hann dock inte få i mig någon frukost, men jag gjorde iordningar några smörgåsar och köpte en drickyoghurt och chokladkaka, så det fick jag klara mig på idag.
Hade tänkt att jag skulle åka hem till Patrik och vara med honom men jag åker hem till honom imorgon efter jobbet istället och stannar där tills lördag kväll (ser fram emot det så mycket!).

Det var en helt perfekt jobbdag idag; lagom lugnt och inga långa köer utan det kom folk lite pö om pö. Så skönt! Dessutom fick vi en extra medarbetare som hjälpte till att bära in disken och lite andra smågrejer. Så bra och snällt!
Jag och Anna kunde sluta innan klockan sju (halv sju som är målet är omöjligt att uppnå) och jag hann med en tidigare buss hem (och som tur var så var bussen två minuter försenad, annars hade jag aldrig hunnit med den!)! Så jag kom hem strax efter åtta istället för efter nio. Så himla skönt!

En liten och väldigt pratglad liten kille kom till kafeet idag (tillsammans med sin pappa). Och han visade en fågelfjäder som han hade hittat och det berättade han för mig minst två gånger, och så berättade han något om två katter som var rädda för honom och hans lillasyster som bara stirrade på honom (antar att hon var en liten bäbis). När han ätit upp sin våffla kom han in och skulle ha två bullar till sin pappa, men han hade för lite pengar så hans pappa fick komma och betala. Sedan när han gick sa han "hej då Elin, vi ses imorgon!" Han var så gullig! Gjorde verkligen min eftermiddag, helt klart!

Just nu väntar jag på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan hänga upp rena arbetskläder på tork och sedan gå och lägga mig. Imorgon är det som sagt en ny arbetsdag och sedan har jag ledigt i två dagar!

Hoppas ni hade en fin torsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0