Like a rainbow 'round my heart, babe

2011-07-09 00:26:50
Min Dag

I torsdags tog jag mig ut långt, långt ut på Tjörn och vidare till ön Åstol. Det är så fint där!


Anna var redan där för hon hade tagit en tidigare färja, och så möttes vi upp och satt på kajen en stund.


Vi väntade på att klockan skulle bli sju så att det vi var där för skulle börja: nämligen en Daniel Lemma-konsert.


Men det visade sig att de andra som var där skulle äta rökta räkor och aioli tills det var dags för Daniel att gå upp på scen, så jag och Anna satte oss ute i en hammock och beundrade den alldeles underbara utsikten tills vi tyckte att det var bäst att gå in.
Vi blev lite sugna på att äta något så Anna beställde en Belgisk chokladkaka (som hon sa var jätte, jätte god!).


Och jag beställde en sommardröm (mest eftersom det var det enda jag kunde äta). Supergott!


Någon gång efter åtta klev Daniel och hans enmansband äntligen upp på scenen. Det var alldeles underbart att bara sitta och lyssna. Vilken röst! Vilken underbar röst!
Och så grymt musikaliska är de, båda två!


Sedan blev det paus och vi gick ut och njöt av det fina vädret och den fantastiska utsikten.


Och så började det igen. Det lyckades inte bli någon mer bra bild på Daniel, så ni får en på mig istället!
Som en av de sista låtarna sjöng han såklart "If I used to love you". Åh, alldeles, alldeles underbart! (Hade Patrik varit där hade jag nog kramat och pussat sönder honom.)


Efteråt var vi såhär glada och nöjda över att ha sett Daniel Lemma.


Och så blev det dags att lämna Åstol. Det var en fin kväll hittills. Det knasiga som hände sedan är dock en annan historia ...

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0