Avslutningskonsert och välkomstfest

2011-06-14 11:58:35
Kalas och festligheter
Igår hade jag min avslutningskonsert. Eftersom jag har tagit studenten får jag inte spela tvärflöjt på musikskolan längre. Kanske att jag börjar i en orkester eller så längre fram, men just nu vet jag inte vad jag har tänkt att göra med flöjten förutom att spela en truddelutt då och då när jag känner för det.

Jag spelade Leonard Cohens "Hallelujah" tillsammans med gitarrkomp, i motsats till alla de andra som uppträdde som spelade långa och svåra stycken. Men jag kände direkt att jag ville spela den låten för att den är så oerhört fin.


Foto: Emelie

Jag och de sex andra som hade uppträtt (en liten skara, alltså) fick diplom, en röd ros och ett presentkort hos Ticnet! Roligt!

Efter konserten åkte jag och Patrik hem till Elsa för att gå på hennes välkommen-hem-fest. Hon har ju spenderat det sista gymnaiseåret i Kenya och det är så overkligt att hon är hemma igen. Men så oerhört roligt och underbart!

Och det var väl ungefär min måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0