Växlande väder

2011-05-03 16:35:41
Allmänt

Minst sagt växlande väder idag. När jag vaknade regnade det, när jag gick till bussen var det snöblandat regn (snö i maj!!??), när jag gick av bussen var det mer snö än regn. Senare på eftermiddage var det uppehåll, men när jag gick till bussen hade det börjat snöa igen (eller det var mer små, små hagelkulor) och för tillfället är det uppehåll. Man kunde ju önska sig att vädret bestämde sig för:
1. Vad det ska vara för väder under en dag. Visst att det kan regna och vara sol på en och samma dag, men det här var väl ändå att ta i?
2. Om det ska vara sommar eller om det ska vara vinter? Jag menar, snö. I maj. Vad hände?
Imorgon ska det visst vara runt 12-15 grader igen. Funderar lite på hur växterna kommer reagera på det här. Kommer lövträden att tappa de löv som de nyss fått? Gissar att växterna känner sig en aning förvirrade.

Oh, well. Man får väl bara vara glad över att det blir lite omväxling ibland och inte så monotont.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0