111111

2011-11-11 19:45:00
Min Dag
Idag är det den elfte november 2011, alltså 111111. Och det här verkar vara väldigt speciellt för vissa. Till exempel kommer det ske massbröllop klockan 11:11 med elva brudbar i Domkyrkan och ett barn som föddes idag ska få heta just Elva.

Det här händer ju bara vart hundrade år, att det blir just 111111 (ganska logiskt). Måste varit ännu mer speciellt när det var år 1111, om man nu ens hade den kalendern vi har idag då november är den elfte månaden (är inte så insatt i när man började använda den kalendern vi har nu och har inte direkt någon lust att kolla upp det, men det kan ni såklart gärna få göra om ni vill!).
Hade det varit i den här tiden kanske det hade blivit hysteri! Helt galet och folk skulle få ledigt från jobbet. Och man skulle försöka göra allt 11 gånger. Eller 111 111 gånger. Ungefär.

Såklart är det lite speciellt med dagens datum och skulle jag ha giftatankar nu (eller en pojkvän som överhuvudtaget friat till mig) hade jag nog också gift mig idag. Kanske inte på massbröllopet klockan 11:11 (vill ha mitt enskilt, hehe), men någon gång under dagen.

Äsch, skulle bara skriva att det var det här datumet idag och hamnade någon helt annanstans. Det blir så ibland när fingrarna bara får skriva på.

Det jag skulle försöka komma till var att det inte har hänt något speciellt för min del idag, fastän det är det här speciella datumet.
I och för sig hade jag två körlektioner idag (ungefär två timmars uppehåll mellan dem), men inget mer spektakulärt än så. Kan ju tillägga att jag ska titta på Idol nu för första gången på hela säsongen (känner inte direkt för att göra något annat). Får se om det är några extra bra med det här året!

Oh well, hoppas er fredag har varit och blir finfin!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0