Första Advent

2011-11-27 17:54:40
Min Dag

Idag är det redan (!) första advent. Känns inte riktigt så när man tittar ut genom fönstret (kanske inte så mycket med tanke på att det blåser, utan att det mer är närmare tio plusgrader än runt nollstrecket). Men tittar man i fönstrena där det hänger adventsstjärnor och ljusstakar så börjar en julkänsla mer eller mindre infinna sig.
Har inte lyckats få upp min stjärna för jag har inte varit hemma på ungefär hela helgen, förutom en kort visit på fredagen efter körlektionen. Just nu orkar jag inte, kanske att jag har krafter imorgon.

Vaknade runt åtta-tiden imorse och riktigt kände att det här inte kommer bli en värst rolig dag med tanke på hur jag mådde. Började fundera på om jag skulle be Wille träffa mig någon annan dag, men jag gick och lade mig innan jag bestämt mig.

Träffade i vart fall Wille på eftermiddagen när jag fått vila i några timmar och äta och dricka något. Vi hamnade på ett café och hade det mysigt medan vinden blåste utanför. Rätt glada över att vi kunde sitta där inomhus och slippa vara ute i ovädret.

Nu har jag kommit hem och bestlutat mig för att vara här imorgon, alltså inget jobb för mig. Om jag mår såhär imorgon också skulle jag ändå inte ha ork till det. Åh, jag som ungefär precis hade blivit frisk från min förra förkylning!
Blir kureringsdag imorgon och förhoppnings känner jag mig bättre på tisdag. Vitlökstabletterna har tagit slut (min syster är också förkyld, då går de åt!) så jag vet inte riktigt vad jag ska stoppa i mig för något. Kanske rosta vitlöksklyftor? Om jag har tur har vi marinerade vitlöksklyftor i kylskåpet, det är ju så gott!

Hoppas ni är friska i vart fall och att er helg varit underbar!









Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0