Lång dag

2011-11-14 17:57:30
Min Dag
Det känns som att den här dagen har varit oerhört lång. Som att det som hände i morse hände någon annan dag, fast samtidigt idag. Jag gissar att det har känts så för er någon gång också. So you know the feeling.

Fick springa till bussen i morse för av någon anledning kom jag hemifrån alldeles för sent för att jag skulle kunna gå i sansad takt. Det tog ungefär tio minuter för mig att komma över till "andra sidan" istället för de tjugo minutrarna det brukar ta. När jag väl kom till busshållplatsen var bussen (såklart) sen (hade i och för sig varit mycket värre om den hade varit för tidig) så jag hade sprungit och stressat upp mig lite i onödan.
Men man kan ju aldrig veta i förväg om man springer förgäves för att man aldrig kommer hinna ändå eller att bussen, som idag, är såpass sen att man hade kunnat gå i sin vanliga takt.

I vart fall så gick min körlektion hyfsat bra, fastän jag vaknade med halsont och allmänt trött (dålig-sömn-period igen, usch).
När jag satt och pluggade teori på datorn inne på körskolan gick strömmen. Satt en stund och läste i boken, tills jag bestämde mig för att gå ut och gå en sväng. Hamnade inne på the Body Shop och handlade lite (tror turen vände, för jag fick det jag köpte billigare än vad det skulle vara. Dock vet jag inte varför, men det är alltid välkommet att få rabatter).

Gick sedan till tandläkaren där besöket tog längre tid än vad jag hade räknat med (ropade in mig fem minuter efter min tid och var väldigt pratglad när det visade sig att jag hade tandställning - ett mycket intressant samtalsämne hos tandläkare verkar det som) så jag missade bussen jag hade tänkt ta hem. Nästa buss gick inte förrän en och en halvtimma senare, så jag beslöt mig för att åka med Röd Express och gå till mammas jobb och vänta på att hon skulle sluta så jag kunde åka med henne hem.

Har sovit en stund nu, vilket jag behövde. Förhoppningsvis är jag inte dunderförkyld när jag vaknar imorgon (och inte ni heller!).

Hoppas er måndag var fin i vart fall! (:


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0