Rosa Bandet

2011-10-23 18:38:36
Allmänt
Oktober har ju blivit den rosa månaden och varje år säljs "rosa produkter" där en viss summa av priset går till att stödja forskningen för bröstcancer.
En av de här produkterna är det välkända rosa bandet som fungerar som en liten brosch att fästa på sin jacka, tröja, väska eller var man nu vill sätta den.

I fredags köpte jag mitt andra sådant rosa band. Den tror jag kommer sitta finfint på min bruna vinterjacka. På min trenchcoat sitter det redan ett årets rosa band (som jag köpte tidigare i månaden) tillsammans med förra årets band.

Jag har utöver att köpa banden skänkt pengar genom att sms:a BESEGRA 5669 till nummer 72988 (tror att Tyra Sjöstedts insamling, men pengarna går såklart enbart till Bröstcancerfonden). 50 kronor kostar det att sms:a en gång, helt klart värt det! Man känner alltid minst någon som har blivit drabbad av bröstcancer och ungefär en av tre kvinnor drabbas, vilket gör att om den här forskningen får mycket resurser kan den nå framsteg och förhoppningsvis få ner drabbningsantalet.
Så skänk väldigt, väldigt gärna pengar eller köp en rosa produkt.



Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0