Invigning och Timbuktu

2012-08-15 16:32:21
Kalas och festligheter Musik
Igår tog jag och Eme oss in till Järntorget där Wille väntade på oss.
Vi gick bort mot Lagerhuset, satte oss vid vattnet och beställde drycker. Verkade vara hit artisterna gick efter (och innan) sina uppträdanden, för vi såg några stycken.
När solen började gå ner gick vi runt husknuten.
För att vara med under invigningen av ett Kulturhus för unga. Så himla superbra att det har öppnats ett nu! Gå dit med alla era kreativa idéer om allt möjligt (dock ska det innehålla någon slags kultur) så får ni hjälp med att få dem att bli verklighet!
Linnea Henriksson sjöng tillsammans med en stråkkvartett och en keyboardspelare. Himla fint!
Kiriaka spelade tillsammans med eldkonstnärer. Fick tyvärr ingen bild, men det var urhäftigt!
Det fanns tilltugg och dricka att ta om man ville ha. Jag kunde bara äta de här.
Persiska örtbiffar. Superbra att de skrev ut allergiinformation!
Och så blev det invigningsdags! Alla i publiken som tagit en av de utdelade saxarna fick vara med och klippa.
Konfetti skickades ut från fönstren.
Och då fick man gå in och kika och lyssna på Silversystrar. Vi tittade bara in, för jag och Eme skulle gå vidare.
Jag köpte en påse chips på vägen, för det är gott.
Vi stannade på Götaplatsen för att lyssna på Timbuktu och Damn!.
Fin konsert så länge vi hann lyssna innan vi fick gå till bussen. Bra första dag på Göteborgs Kulturkalas, helt enkelt! Och glöm inte gå till Kulturhuset!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0