Nio kilometer

2012-08-07 09:07:36
Träningen
Nu under sommaren har jag följt ett träningsschema. Eller försökt så gott jag kunnat. Vissa dagar har helt enkelt vädret varit alldeles för dåligt eller något annat kommit emellan. Mitt träningsschema har jag hämtat från jogg.se och det innehåller distanslöpning och intervallträningar. Hade aldrig tränat intervaller förut. Har märkt att det är väldigt jobbigt, men att det ger resultat tillsammans med distanslöpningen. Dessutom får jag inte längre blåsor under fötterna.
 
Igår sprang jag ner till havet och hem igen. Den sträckan är ungefär nio kilometer. Jag har aldrig sprungit så långt utan att stanna förut. Så himla glad och stolt över att jag klarade det! Tiden blev inte direkt någon att skryta med, men jag klarade ju av att ta mig runt!
 
Mitt nästa mål är att klara av en hel mil och sedan är jag redo att springa Midnattsloppet! Vilket jag ska göra med Patrik. Den lilla biten han klarar av att hålla mitt tempo, vill säga. För sedan kommer han springa ifrån mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0