Andra advent med pepparkaksbak

2012-12-11 11:00:00
Min Dag
I söndags kände jag och Patrik att det var en bra dag för att baka pepparkakor. Mamma hade redan gjort iordning degen åt oss. Tack, tack.
Vi tände andra ljuset också.
Vi gjorde bara pepparkakor i form av djur. Häst, snigel/val, ekorre, igelkott och gris till exempel.
Patrik var koncentrerad.
Första plåten blev klar.
Och till slut fylldes även andra plåten med pepparkaksdjur. P:et på en av katterna står för Pelle Svanslös, eller för att det är Patrik som har gjort den. Det kan man kanske bestämma lite själv.
Sedan gick vi hem till min farbror för andra adventsfika. Jag hade jobbig huvudvärk så jag gick rätt snart hem och lade mig igen och smakade på några pepparkaksgrisar.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0